Tuesday, December 7, 2010

LESEN P

Lesen P.. Korang dah ader lessen kenderaan P?? Mesti ader yang dah ader.. ada jugak dah ada keta sendiri… Tapi aku dua2 masih tak ada.. hohohoh




Masa aku praktikal nie aku ambik lessen praktikal dari Uncle Zaini…. Ex cikgu akak staff kat tempat aku praktikal… Total aku belajar nie kena ar bayar RM750.. tp aku rase plus2 ader lg tue… dalam RM 100 gak ar tak silap aku..plus lagi rm130 sebbab aku repeat test.. fail beb.. hish..hish..

Di mulakan cerita.. masa belajar teori nie tak ader masalah ar buat aku… walaupun masa ujian bertulis tue.. mau cuak gar ak nie.. tap result ok sangat2 2 jer salah…. (bangga… hahahaha)

Tapi bila belajar keta.. hancur…. Wahahahaahha…Banyak kali gak ar aku kena mare ngan uncle nie… hoho..lambat sangatt aku nie bawak keta.. ayat favorite Uncle nie yang aku suka ar.. “orang len dah bawak kapal terbang, kapal selam, lori, awak baru nak bawak keta, menggigil2 tak tau nak bawak, cuba berdikari sikit.. nie semua nak saya bagitahu..” lebih kurang cam tue ar ayat dia.. hohohoho.. sedih aku..
Tapi last week aritue aku dah menunjukkan kepakaran.. Walaupun ader gak yang kene mare.. hohoh…

Aku rase aku ar student dia yang paling lembab.. sbb, dia siap wat kan note tok aku cara2 nak parking b4 aku masuk klas mggu depan.. Akak ex student dia ckp tak nah uncle tue wat tok dia.. kira aku rase aku ar org yang pertama Uncle nie terpaksa wat note tok student dia… hahahahah… THANK UNCLE…

Isnin depan aku dah test JPJ, so tggl lagi satu latihan.. so aku kena ar wat betui2… Tak mau ar fail.. duet mana lagi aku nak cari.. Penin~~

Update: hoho. Isnin aritue ngan semangat yag takot2.. aku pi jugak ar test jpj tue.. dengan berbekalkan keazaman.. aku fail bukit.. waaaaaaaaa….. sebab tayar tak sampai dalam kuning.. sedih gler aku… waaaaa….. masa test jalan lak. Aku dapat pompuan jaga… Cam strict gler ar.. mase bawak tue ader gak ar kne mare.. pastue 2 kali aku mati enjin.. waaaa.. dah ar mase tue baru lagi kuar dari pusat latihan memandu tue.. takot aku time nie.. ingat dah fail dah.. dia pun wat muka jer ngan aku.. Waaaa.. dalam kepala dah set aku fail test jalan gak.. last2 dah sampai tue.. aku tgk paper tue dia bagi 17/20.. yeah!!!!! AKU LULUS test jalan.. hahahah…
Pasnie aku kne ar wat sungguh2 ar.. 13hb 12 nie test jpj bukit lak.. go go chaiyok izzatul.. huhu…

Doakan aku k.. huhuh…





Keta idaman...

2 comments:

SHaRKFiQ SSM said...

hehe..
gud luck in ur JPJ test..

ak dah abes dah P..
tp xcompetent sgt pn..
bleh r bwk keta tu, tp xslalu..
;)

NurIzza said...

hahah.... thx..
ko pun baru abes yek???
tahniah... bes ar tak yah repeat2 cam aku... huhu

pasnie leh ar beli keta baru... hoho..