Sunday, November 20, 2011

KOMIK: RESAH HATI TSUBAKI & STRAWBERRY VAMPIRE


assalamualaikum..... fuh..fuh...fuh.. berdebu2 blog aku nie...
siyus sangat3 tak ader idea nak berblog2 skang... baca entry orang jer rajen skang..

nie nak citer sikit.. cite nie dah lama dah.. lama sangat.. time sehari b4 hari raya haji...
al-kisah aku pi ar pasar ngan mak aku.. bajet nak tolong mak angkat barang3 dapur tapi aku lak melencong k 7-eleven... tau aper aku jumpa???


TADAAAAAA!!!!!!!!

*wat tarian agogo pas dapat 2 komik nie..lalalala*

RESAH HATI TSUBAKI by YASUKO-siyus komik nie sangat3 sedap.. mula2 aku baca agak penin.. dalam hati cakap *aper kejadah komik nie cite* lama2 cam ahhhhhhh!!!!! sangat2 sweet bf dia.. *lupa lak nama bf dia*
Komik nie pasal sepasang couple yang mempunyai bf yang sangat naif..Naif???*sila google sendiri.. lalalalala*macam biase aku mmg tak review panjang2.. tapi siyus korg tak rugi klu korg beli komik nie..

owh citer nie sangat3 tak sesuai tok adik2 umo 15 thn ke bawah k..

STRAWBERRY VAMPIRE by Kaoru - Tak yah pk dua tiga kali ar kalu aku nampak jer pelukis dia KAORU mmg aku rembat awal2 ar komik dia...

cam dia cakap kat fesbuk..

"New Graphic novel from Kaoru - STRAWBERRY VAMPIRE ! A very cute short love stories collection included 16 pages special addition unpublish chapter! Coming soon on November 2011!" - KAORU

So semua citer dalam komik dia pasal kisah cinta.. paling lawak aku rase citer dalam komik dia pasal pompuan tercabut telinga.. boleh jadi yek???lalalalal

Aku memang minat habes kat Kaoru nie.. tak sabar nak tggu Maid Maiden Friday.. tah bila kuar..

So beli ar dua2 komik nie tau!!! bes sangat3..

*

*


*

*korang ader???? lalalalalal*






p/s:share ar komik korang lak aper yang bes... ??

Sunday, October 16, 2011

KOMIK: ANDAINYA DIA DI KAFE INI..


yeahhh dah beli komik baru!!!! dah lamer tak beli..
opsssss haritue baru jer beli.. huhu..

skarang tak banyak komik baru jual... ader pun cam tak bes jer.. so semalam tgk jer komik nie terus beli...

yeahhhh!!! sangat3 tidak mendukacitakan jiwa raga aku...

komen aku, lukisan dia bagus.. tak ader ar buruk pun.. jalan citer dia pun ok.. cuma kkdg ayat tue tak tau ar mebe aku tak pandai baca kot... tak pun sebab alih bahasa.. tapi still leh paham n bes ar..pastue dalam nie banyak citer2 pendek yang berkait ngan orang3 kat dalam kafe tue.. mg bes gler2...

so korang dah beli tak komik nie???


aritue cam nak review komik dua nie... tapi cam tak ader mud jer.. sebab aper?? sebab 2 komik nie telah mengecewakan aku... waaaaaaaaa melayang duet aku.. nyesal beli tak bes, lukisan pun tak comel..

*korang dah beli komik nie?? kalu tak beli lagi bagus ar...*


Monday, September 12, 2011

SATU HARI DI HARI RAYA...

assalamualaikum!!!!!

selamat hari raya semua!!! orang semua dah update blog taruk pic raya ang baru nak terhegeh2.. huhu...maaf semua.. mmg kebelakangan nie otak slow nak mampus.. huhu..

raya kali nie sangat3 tak best tak meriah pun. pagi2 raya tak wat drama air mata pun. selalu tiap2 tahun buat tapi tahun nie tak pun.. *sedih*, rendang mak masak tak baper nak jadi.. akibat masalah2 "kekurangan"...

Walaupun syawal tak meriah kami sekeluarga tetap bersyukur kepada Allah S.W.T kerana memberi kami sekeluarga dapat berhari raya bersama2...owh mungkin anda ader yang tidak tahu.. pada 3rd ramadhan yang lalu babah tersayang menjalani pembedahan untuk membuang sel kanser yang makin membesar.. alhamdulillah 8 jam menjalani pembedahan.. sebulan di hospital babah tersayang dapat pulang menyambut syawal bersama2 keluarga tersayang.. Syukur Alhamdulillah...

1st raya tak pi mana2.. dok kg bapak,petang kg belah mak lak.. dok melayan tetamu+ makan makan makan jer..

balik dari beli baju melayu bapak nie tunjuk kat bapak
"babah, nie ida yang pilih baju nie kaler pink tok babah cantek kan kan?? babah sayang ida tak"
sayu bila bapak cakap "babah sayang", dua kali bapak aku cakap sbab aku kata tak dengar..
*kalu korang nak tau kesan dari pembedahan tue bapak aku nyer lelangit* rahang belah kanan dah tak ader, so kne pakai plat aper tah tue suara dia jadi sengau cam tak dengar..*

me n my mama!!! love u mama..
mama sori sangat3000000x iron baju raya mama sampai terkoyak
*fuhh nasib baik tak beso, leh cover ngan tudung* hahaha

my family+ nenek belah bapak


kakak + adik2 lelaki yang gedik nak mampus

adik2 lelaki aku yang aku rase nak bakar wat lemang jer.. haha..!!


last last!!!
baju raya tahun nie.. thx cik Honey!!

selamat hari raya semua!!!!!
sampai sinie jer entry kali nie.. sat lagi sambung lagi k.. tue pun kalu rajen.. huhu...

Saturday, September 10, 2011

KOMIK:SI COMEL LOKEK YOMOGI



hui hui!!! kali nie nak review komik lak!!! SI COMEL LOKEK YOMOGI!!!!

sangat2 ooooooooosum sum summ summm summm ar citer nie!!!

time b4 raya dah jumpa buku nie.. tapi num 2 tak ader.. boleh lak num 1, 3, 4 ader.. num 2 tak ader.. pelik tol.. lepas raya usha lagi kedai tue tak ader gak... tgk kedai len pun samer..so tak nak ar beli kalu tak ader num 2...

tadi, tergerak ati nak pi 7 eleven.. huiiii mmg sangat2 bes rase nak wat tarian agogo jer kat situe... last2 kena warning ngan mama tersayang tak nak bagi duet kalu nak beli komik LAGI..adeh dah ar tengah sengkek nie.. nasib baik duet raya ader ciput lagi... dapat sambar 2 buku jer.. adeh... nak lagi dua.. siyus kalu korg beli terus beli 4 buku terus.. mmg terbaik ar.. 4 buku baru rm30 tak mahal mana nak banding ngan beli game...

aku bagi 4 star ar.. lukisan dia tak ader buruk sangat dan jalan citer mmg menarik.. tak bosan.. ader komik yang bosan tau dan tue lukisan tak lawa.. so hati2 mase korang beli komik..

tak yah ar nak sinopsis sinopsis yer... korg pi jer nek moto jap.. tak ader moto pinjam jiran sebelah punya moto, bawak duet rm30 rgt.. abik 4 terus.. mmg layan gler citer nie....
beli jangan tak beli..


*


*


*

*dah beli Harry Potter and the Goblet of Fire!! yeaaaahhh lagi 3 lagi kena beli*









p/s: nanti ar update pasal raya.. raya kan sebulan...

Monday, August 8, 2011

POSTO!!! POSTO!!!


PN. NUR HIDAYAH MOHD OTHMAN
Rumah duduk di Klang..
Di Negara Malaysia..


Puan/Puan/Puan/Puan,

KETIDAK ADA NYER ENTRY BARU DI BLOG NUR IZZA

Dengan rase hormat dah rase mengantoknye... saya Nur Izza si gedik yang sudah sopan santun sekrang nie(bulan pose mana leh gedik) ingin menerangkan beberapa pekara berhubungan dengan pekara di atas...

1. Untuk pengetahuan Puan/Puan/Puan/Puan NUR HDAYAH MOHD OTHMAN, sekarang saya sebagai seorang anak yang masih tidak berkerja... dah tiada orang yang sudi abik berkerja.. dengan ini secara otomatik yer akan "berkerja" di bawah babah tersayang...d mana penggunaan internet dibekukan..

2. selain itu, ke tidak adanya entry baru kerana cik ilham tidak2 datang menjenguk..

3. tambahan pulak, di bulan ramadan ini.. eloklah kita pi terawih dari update blog... (takkan asik nak update blog "arini aku pi terawih, best jumpa anak pak imam ensem dol"...


Besarlah harapan saya semoga PUAN NUR HIDAYAH MOHD OTHMAN, dapat setia menjenguk blog Nur Izza yang tak seberapa nie...



Sekian Terima Kasih,
Nur Izza..






p/s: dayah terima kasih bagi aku ilham n thx tgk blog aku nie.. nie nah tok ko..

Sunday, July 24, 2011

ARGHHHHHHHH!!!! AKU DAH GILA!!!!



ARGHHHH!!!! siyus aku dah glerkan buku HARRY POTTER nie..

hari2 tanye pakcik google pasal buku HARRY POTTER nie..

siyus aku nak sangat3 collection nie..

korang tau tak harga dia baper??

tengok kat ebay mau MYR 257.01+-+-+...

memang cun gler kotak dia...

buka2 ader tujuh buku dia....arghh!! siyus nak sangat3..
sila beli cepat cik izza!!!


aku ingat kalu tengok movie lagi best dari baca novel harry potter nie.. rupanyer baca buku lagi best300000x (aku pun kan pencinta buku novel).. so pas aku tengok movie HP7, terus esoknya aku decide nak beli novel dia.. sebab sedih citer harry potter dah abes... :(

Tapi aku beli yang jenis len, bukan yang nie.. tue pun aku beli yang1st buku, tue pun dah abes baca dah pun.. so sekang gian nak baca lagi... :'(


sila keja cepat2 ader ar duet nak beli cik izza nie keja pun tak nak :'(









mood:demam Harry Potter
p/s:pic from Google

Saturday, July 23, 2011

HARI SABTU YANG MENGGEMBIRAKAN HATI

Assalamualaikum semua!!! lama dah tak update blog... hehe..

harinie teman mak pi pasar pastue jumpa komik nie!!! ok sangat3 gembira!!!

tak ader yang lebih menggembirakan bila dapat beli komik nie.. tapi miz CONAN 71.. tak per nanti leh cari.... Maid Maiden pun baru aku nampak ader kat kedai..

baru abes baca novel Harry Potter nie... nie semua gara2 pas tengok Harry Potter and Deathly Hollows part 2, tak sanggup nak tengok cite Harry Potter dah abes... so aku pun decide nak beli novel nie... *kena kumpul lagi 6* dah ar mahal novel nie nak banding novel melayu..









p/s: kalu aku beli buku yang aku sangat suka3.. benda tue dapat menggembirakan hati aku...